söndag 9 januari 2011

Och jag ler som en stor djävla barnunge

Hej Sarah,

du skriver riktigt bra, och jag kan bara ge dig rådet att skriva klart.

Några tips: fundera på exakt ur vilket tidsperspektiv berättarjaget ska se tillbaka på sitt liv. det kan ha väldigt stor betydelse för texten. Kanske t o m variera den tidpunkten, så att man får vara med när berättarjaget blir lurad av Robertos ”charm”, och därmed känna att man skäms och blir generad, när det upptäcks hurdan han är. Låt läsaren uppleva samma saker som berättarjaget. det blir ingen Bridget Jones för det!

Din brutalhumor är tilltalande och livfull, och det är bara att köra på med den, tycker jag. Den i kombination med din självironi är ett mycket lyckat koncept, och den där varningen för blod etc till läsaren, gör nog att man mest blir lockad att läsa vidare. Du är som sagt mycket begåvad, och har en konstnärs handlag med din text och ditt stoff, och jag är mycket imponerad av dig!


Det ska bli en till bok det har jag bestämt.

Mer avslöjas inte än. Efter att ha avslutat ett helt verk kan jag inte få nog.

Så jag lämnade in den som "sista projektet" till min skrivar kurs. Och då får jag denna fin fina respons av min handlare. Min fina handledare.

Boken är inte klar på långa vägar men det är en början.

Min handledare min fin fina handledare.

Tack tusen tack.

Inga kommentarer: