fredag 21 januari 2011

Inkompetenta Sarah har landat

Buss djäveln försenad.
Skyndar mig kommer två minuter försent.
TVÅ minuter.
Går fram till föreläsningssalen. Den är låst.
Svär över den ohumanska läraren som befinner sig innanför dessa helvetesdörrar. Rycker och rycker i dörren. Inbrottsvarning. Men inget händer.
FAN!

Sprider ut lappar på universitet om att jag vill köpa deras böcker.
Ber Andrea en av mina nya fina bekantskaper att ringa mig när de har paus.
Sätter mig i en annan byggnad och tjurar samtidigt som jag surfar på min highteq telefon.

Hon ringer säger att nu har de paus och att jag kan komma in.
Går tillbaka till föreläsningssalen. Den är låst och inte en djävla människa befinner sig utanför salen.

Jag har mina damer och herrar gått till fel sal. Fel föreläsningsrum.
Dörren var låst därför och endast därför att det inte befann sig någon i salen.

Sarah asgarvar och blir asgarvad åt när jag återvänder till förläsningssalen och mina klassvänner.
Inkompetenta Sarah har officiellt landat.

Inga kommentarer: