måndag 27 december 2010

Jag vandrar genom staden

Jag vaknar

Jag går genom parken
Går igenom staden

Och hela mitt djävla hjärta

Jag går igenom nerver och känslor
Genom brännfasta slag mot bränd hud

Och jag går mot dig

Mina steg är tunga de är bortglömda i asfalten som jag försöker tippa på

Men de är bestämda och väger

Jag är inte nätt som en ballerina på glasgolv

Jag är stor som en jätte och mitt hjärta stort som Jupiter
Du dunkar inom mig

Du är min jord min Tellus som slår verklighet

Jag vandrar över bergsknallar och glömda sår

Över sugmärken och förglömmen vår

Jag dansar över bäcken och tar tag i kuken på näcken
Jag är fri

Jag vandrar genom staden

4 kommentarer:

Anonym sa...

du är en sådan människa jag ser upp till.
Tokiga, kloka, mycket unika & eleganta kvinna! Du är bra

Kvinnan på gatan under. jag ska slänga en katt på dig! puss sa...

Jag gillar verkligen din dra till Bahamas knapp, kärlek <3

Miss S sa...

Kvinnan på gatan under.
Jag gillar att du gillar.
Gillar att jag gillar.

Dra till bahamas du med<3

Miss S sa...

Anonym du är fin människa vem du nu än är. Tycker redan om dig.