lördag 20 november 2010

Och jag hyllar dig din filmmakare


















Idag var den finaste fredagen på länge.
Uppskattar givande konversationer något enormt.

Har också förstått mitt hat mot att ta hand om fulla personer och insett det positiva med att umgås med äldre. Ingen Greta och Helge varning här inte. Det kanske inte är ålder men just synen hos männsikorna.
Jag älskar som sagt givande konversationer.
Speciellt idag är detta inlägg tillägnat dig, filmakaren.
Du som också tyckte att bra böcker och bra filmer inte kommer till duken.
Du som också hade läst Hey Dolly, hade åsikter om film och böcker.
Du skrev också.

Och inte var vi själs fränder.
Och inte kände jag någon explosion av känslor och kärlek.
Men jag kände känslan av att det finns någon som tycker som jag, känner precis som jag i just denna frågan som ligger mig så varmt om hjärtat.
Och den känslan var underbar.

Givande konversationer på pubar i Göteborg är fint.
Lycka till med din framtid regissören.


Inga kommentarer: