torsdag 26 augusti 2010

Om jag hade en maskin

















Jag ska köpa en skrivmaskin

En sådan som man får utlopp över sina känslor

En sådan som man kan skriva om all världens lidande

Knyckla ihop pappret och låtsas som att lidandet aldrig existerade

En sådan som bara har ett typsnitt så man slipper konfronteras med all dessa val i livet

Möjligtvis kanske man får välja att göra en stor bokstav ibland

En sådan maskin vill jag ha

Som jag kan rycka på och sprida mina pms dagar på

De där dagarna då man slänger ut maskinen genom fönstret, argt

Springer ner för trappan, hämtar den och gråter över att man dödade något så vackert

Jag vill ha en maskin som förgyllnar min vardag genom bokstäver och inköpt gult papper

Mina dagar kommer aldrig att bli de samma med min skrivmaskin

De kommer att bli nostalgiska pmsdagar

Inga kommentarer: